Dagarna två

Måndagen började med att jag blev väckt av telefonen 7.30, upp och iväg till dagis och handla. När jag kom hem ringde telefonen igen, C frågade om hon o barnen kunde komma på besök. Klart att de kan de! En timme senare var de här, A följde osse med vilket var en rolig överraskning. Vi åt bullar som de hade med sig och satt i soffan o snackade skit tills de körde strax innan 14. Jag kastade på mig kläderna o körde o hämtade lillkillen. Väl hemma igen så bestämde vi oss för att leta upp alla pantflaskor o burkar o panta dem. Sagt o gjort, M gissade på att det skulle bli 136kr och jag på 160, det blev 190 nånting så jag var närmst för en gångs skull :o)
Hemma igen så började jag med maten då J och M kom o stannade hela kvällen. Jag var helt slut o satt nästan o somnade i soffan *s* Kom i säng strax efter 1, det tog inte många minuter innan jag somnade.

Idag vaknade jag 3 min innan lillkillen skulle vara på dagis. Jag hade gärna sovit en timme till, är/var rent slut. Men ivf så kom han iväg till dagis 45min för sent. Väl hemma igen så började jag baka vaniljbullar. Hämtade sen lillkillen på dagis, körde hem om o hämtade litta skit som stått i hallen sen i lördags? När vi kom hem från tippen tog jag kameran och lillkillen och gick en liten runda. K skulle såklart leka på lekplatsen trots all snö som han avskyr att gå i. Jaja, det blev lite protester med det gick faktiskt och åka rutscibana som är täckt av snö..
När vi kom hem åt vi vars en vaniljbulle och bakade sen kärleksmums. K hjälpte så klart till, han fick hälla i ingridienser och röra runt. Han smorde även formen och penslen råkade hamna i munnen några gånger trots några "pi" från mig så sa han varje gång mam mam!

                 

 

        

 


Kommentarer
Postat av: mamma

blev det något över?

2010-02-17 @ 12:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback