Gårdagens kaos..

Jag försov mig inte igår, kryss i taket! Har försovit mig de senaste 3 måndagarna *suck* Annars brukar jag vara duktig på att gå upp när klockan ringer men inte på senaste tiden. Var o lämnade lillkillen på dagis o körde hem o fixade det sista innan bilen rullade ner mot ystad för byte till vinterdäck (ja, redan!) Jag var där exakt på minuten, jag öppnade dörren precis när introt för 10-nyheterna började spelas på radion :o) När jag skulle lämna över nycklarna till killen så sa han bara "skulle du vara här idag? Tror inte att du är inbokad men ska kolla" De hade rätt, jag var inte inbokad (jag hade inte bokningsbeviset med mig heller) men han förklarade att de hade nyss bytat datorsystem o detta hade hänt tidigare :o) Men ivf så tog de emot mig o min bil. Tog 10min längre än vanligt  eftersom de va tvungna att leta upp mina däck *s* Under tiden så letade jag fram bilden i en av målarböckerna som jag o lillkillen målade sist vi var där :o) Jag fick sms av C, jag kunde komma in en sväng ialf :o) Hade inte räknat med det så det var goda nyheter :o)
När bilen var färdig så blev det en liten sväng till willys som drog ut på tiden eftersom killen framför i kassakön betalde med 179st  1-kronor! Var hos C tills 12.30 ungefär, vi snackade mest bebis o barn och gosade med hennes 2 veckor gamla bebis :o)
Väl hemma igen så pratade jag i telefon tills det var dags att hämta lillkillen på dagis. Stod på uppfarten och rökte, jag tyckte att bilen stod lite snett med intalade mig själv att det bara var inbillning... oj så fel jag hade! punka! :o/ In o ringde till dagis o förklarade att jag skulle bli sen, letade fram halsduken och vantarna o sen var det bara till o traska på med min fot som jag haft ont i några dagar nu :o/ Efter 200m gjorde det riktigt ont och jag haltade mig fram till dagis... Vi var hemma igen strax innan kl15. AJJ min fot! En liten stund senare kom E med sin dotter. Ni kan själva tänka er hur här såg ut med två vagnar, jackor o skor i hela hallen och leksaker som man fick snirkla sig fram mellan...
Efter att de åkt hem så kom lillkillens farmor, kusin och faster. Medan de var där inne så gick jag ut för att byta däck på bilen, fick inte loss bultarna som var åtdragna med maskin men M fick loss dem som tur var :o) När däcket var av så damp domkraften i asfalten o likaså min bil. NAJJE!! Jag såg pengarna flyga därifrån! :o/ Med hjäp av vår snälla granne så fick vi upp bilen igen o reservdäcket kom på :o)
När vi var klara o familjen/släkten hade åkt så var jag helt slut o vägrade laga mat så vi värmde piroger i micron, fin middag va? Gick o lade mig 2½ timme tidigare än vanligt så jag var ordentligt utvilad imorse för en gångs skull :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback