Lördag

Skulle städa lägenheten idag hade vi tänkt, jag tänkte åka iväg vid 10-tiden så man inte skulle behöva hålla på hela dagen! När klockan var ca 12 hade jag ff inte fått upp M ur sängen, när han väl kom upp så skulle han bara dricka en kopp kaffe först. När han höll på o dricka sitt kaffe så ringde han sin mamma o bad henne hjälpa oss med att flytta hans gamla databord (som inte får plats i min bil), dessutom så ringde min mormor o morfar o ville komma hit o besöka oss. Jag förklarade för dom att vi skulle städa idag så en annan dag passade bättre för deras besök. ca 14.20 ringde telefonen igen, det var svärmor som stod utanför lägenheten tillsammans med mormor o morfar! ca 14.30 var vi vid lägenheten o det började städas! Mormor tycker det är kul att städa?!? så hon o morfar hade bestämt sig för att hjälpa till :o) Jag började städa i köket (kylen, frysen, skåpen m.m). Mormor tog badrummet (ville hon så gärna), svärmor tog sovrummet och klädkammaren, morfar lyfte upp plastmattan på balkongen o sopade där under, M underhöll K samtidigt som han försökte organisera sina smågrejer som var kvar. Vid 17-tiden var vi klara! Så nu är där helt tomt och jätterent! :o) Spisen, fläkten, fönsterna och elementen har svärmor och jag tagit innan i veckan.

När vi var klara så körde vi hit och bjöd på middag! Det är väl ändå det minsta man kan göra efter ha fått så mycket hjälp? Ok, ingen gjorde speciellt mycket men rent o snyggt blev det överallt!
Det var jue från början planerat att jag o M skulle städa o svärmor kanske hjälpa till, så jag trodde aldrig att vi skulle bli klara idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback