Marknaden o nyförlovade!

Som alltid på sjöbo marknad så har man fullt hus hela dagarna....

Torsdag; På förmiddagen var jag i Tomelilla på 6000-mila service med bilen, var hemma igen innan 13. Några kompisar kom hit vid 15, vi traskade då ner till marknaden med barnvagnen. Jag kom på det att barnvagnen är jäkligt effektiv! Bara att köra över tårna på folk så flyttar dom sig! Det stod en kvinna o tittade rakt på mig när vi kom gåendes, men tror du att hon flyttade sig när vi kom? nej då! Jag stannade o väntade på att hon skulle flytta sig (hon tittade fortfarande på mig) men ingenting hände så jag körde på hennes tår och först då flyttade hon sig *s* Vi var hemma igen vid 18-tiden? Då kom lite andra kompisar hit som vi sällan träffar. Satt här nån timme o pratade innan K kom o passade K och vi gick ner på marknaden igen.

Fredag: Upp tidigt och plocka undan efter folket från gårdagen och börja med maten. Mamma o G skulle passa K så de kom o hämtade honom på eftermiddagen. Pappa , hans L och J skulle komma o äta vid 12. De hade förlovat sig dagen innan på L's födelsedag! Lite senare på eftermiddagen kom lite kompisar hit och vi böjade festa lite! Pappa, L och J  var naturligtvis osse med. Gick ner på marknaden vid 20, då höll alla på att packa ner trots att dom stänger 22! Men vi hade kul ialf :o) Plockade upp nån sorts blinkande gummiboll med en sån dära klo, M fixade 2kg Daim, jag o J spelade på hästarna m.m. En helt ok kväll, fram tills det började ösregna när vi satt o åt vid 00-tiden. När det slutat (alla var dygnsura) så började vi gå hem till oss, det började ösregna igen!  9 dygnsura satt sen i vårt vardagsrum och spelade guitarhero till kl 3.30. Vi lånade ut torra kläder till de som ville ha, vilket var de flesta så här hängde blöta kläder i precis hela lägenheten!

Lördag: Vaknade 12.05 av att telefonen ringde, det ringde 6 gånger och varje gång så lade de bara på. IRRITERANDE!! Mamma o G kom o lämnade K 25min senare och hämtade J som sovit här. När de åkt började jag städa, kom fram till att varje person måste haft minst 3-4 glas var! När K somnat fick jag ett ryck o dammsög och tvättade golven! Ni kan jue själva tänka er hur golvet i hallen såg ut efter 9 par smutsiga och blöta skor! På kvällen såg jag o M film och åt chips o dippa.

Söndag: Har inte gjort mycket mer än gosat med K och ätit frukost. K ligger o sover i babygymmet nu med plysch blomman han fick av J i handen.

Kommentarer
Postat av: Sann

De va ju en härlig helg.

Kramar

2008-07-20 @ 17:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback