Fruktansvärda dagar

De senaste dagarna har inte alls varit roliga! Här kommer lite om vad som hänt! Vill ni veta mer så ring så berättar jag!

Lördag: Både jag o M var jättetrötta men badade ändå K o fixade lite annat innan E, G o deras dotter M kom hit strax efter 15.00. De berättade att det stod en ambulans och en polisbil utanför M's föräldrars granne när de nyss körde förbi. Jag o E började sminka oss, fixa håret o prova kläder. Jag bestämde mig för att ha mina svarta byxor och en röd tröja. Vi drack hot shot's o snackade skit o hade allmänt kul :o) Ungefär 30min innan G skulle köra oss till stationen så bestämde jag mig för att ta min svarta tunika istället för den röda tröjan,  jag var nu helt svartklädd! Hade to.m min stora svarta klocka med lite strass! Jag o E kom iväg till Malmö med jobbet, skulle på julbord på Glasklart. Fredrik Kempe uppträdde, om man åkte dit för att se honom så blev man besviken! Men ivf så serverades maten 19.30 (tittade på klockan precis innan så det vet jag) Vårt bord var det första som fick lov att ta mat så det gick fort :o) När jag ätit upp och skulle ta en gång till så var det megalång kö! Jag beslöt mig för att gå ut o röka innan jag ställde mig i den kön! Där ute stod 2 andra arbetskamrater och diskuterade för o nackdelar om kremering och begravas i kistan... Klockan var då ca 20.00 (samtidigt som M fick beskedet) Kvällen fortsatte med drinkar, toalettbesök och dans. Vi var tillbaka i Sjöbo vid 2-tiden. G kom o hämtade oss, jag tyckte att han var ovanligt tyst i bilen. När jag kom hem så gick jag ut i köket o drack några glas vatten. M kom o ställde sig i dörröppningen och sa till mig att komma för att det hade hänt något. Han tog min hand o vi gick in stora rummet, han sa till mig att sätta mig i soffan vilket jag gjorde, han satte sig på huk framför mig o sa "det finns inget lätt sätt att säga det här på", jag förstod att någon hade dött och mina tankar gick till mormor o morfar direkt. "min far är död" sa han... Han förklarde vad som hade hänt o vi pratade o kramades länge innan jag gick o lade mig vid 4-tiden.

Söndag: M hade lovat att gå upp med K eftersom jag vatt ute kvällen innan, men jag gick upp o lät han sova. K vaknade vid 8 så det var bara till o gå upp! När K sen ville sova förmiddag som vi kallar det så lade jag mig o tänkte sova en stund, när jag väl somnade så fick jag sova 20min innan K vaknade... Gick upp o värmde en vaniljbulle o åt den medan K lekte på golvet. Jag tittade ut genom köksfönstret o såg M's mamma, syster och ena systerdotter komma.. De var här i några timmar och pratade..

Måndag: M åkte iväg till jobbet för att prata med chefen, han hade vatt hemma igen vid 7-tiden. M tog K när han vaknade så jag fick sova lite :o) Jag vaknade strax efter 10 när M kom in med telefonen och frågade mig när vi kunde köra till sjukhuset. Gick upp åt frukost och duschade och sen iväg till Bvc. När jag kom hem så sov M, kunde inte väcka honom så jag lät både M o K sova en stund innan jag väckte dem efter 14. Vi skulle tydligen vara i Lund vid 14-tiden, ooopss! Medan M duschade så gjorde jag K och skötväskan färdig. Iväg o lämna K hos sin faster som erbjudit sig o passa honom medan vi var iväg. Sen in till Lund! Vi var 30min förssenade.. En kurator mötte oss och ledde oss till svärfar.. Direkt när jag såg sängen så började jag att gråta! Usch så jobbigt det var! Nu gråter jag igen! :o(
Efter att vi sagt hejdå till honom så pratade vi en stund med kuratorn innan vi gick mot bilen. M var hungrig o jag ville ha en milkshake så vi körde till McDonalds, tyckte att alla tittade på mina röda svullna ögon *s* Resten av kvällen spenderade vi hemma hos svärmor med hela familjen! Så jobbigt det var o se hans finbyxor hänga på tork, han hade de byxorna på sig när han var här en vecka tidigare för att fira min födelsedag! Hans mobil, glasögon och bilnycklar (med nyckelpigan från mig)  låg där de brukar.. Usch ja :o/ Vi var hemma 21.30

Tisdag: JORDBÄVNING! Det var inte kul när det hände men nu i efterhand så är det lite häftigt!
Det hjälpte o se honom på sjukhuset! Jag är inte alls lika ledsen längre! Jag tvättade t.om bilen och det säger inte lite tycker jag! Kom ett blomsterbud på kvällen med blommor från A, tack så mycket! Ett ljus i mörkret!


Angående lördagen: Jag bestämde i sista stunden att vara helsvart fast det är tråkigt dessutom att de diskuterade kremering vid samma tidpunkt som M fick reda på vad som hade hänt.. Var det en slump? Eller var det svärfar som ville säga något till mig?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad hämskt. Tänker på er i massor. Finns här om du vill prata

2008-12-20 @ 12:36:40
URL: http://jossegolddigger.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback